Rozhovor se Štěpánem Škrachem

20.10.2008 15:05

Po menších problémech v komunikaci při domlouvání termínu na rozhovor, kdy se Štěpán Škrach projevil jako primadona, jsem konečně získal velmi obsáhlé a zajímavé interview s tímto hvězdným hráčem evropského formátu.

 

Kdy a kde jsi začínal s fotbalem?

Nastoupil jsem do přípravky Admiry/Slavoj v Kobylysích. Bude to už víc jak deset let.

 

Tam jsi strávil kolik roků?

Prošel jsem mládežnickými týmy až do dorostenecké ligy. Kde jsem se příliš neprosadil, a proto jsem zvolil hostování ve Slovanu Bohnice, které se po povedené sezoně a po dohodě obou klubů změnilo v přestup. Ve Slovanu jsem strávil tři krásné sezony jako kapitán a vůdce týmu spolu s Matym. Hrál jsem tam až do chlapů.

 

Po Bohnicích přišlo angažmá v Bayernu Mnichov. Jak vzpomínáš na toto období?

Byla to ohromná zkušenost(chroupe křupky). Sešel jsem se v kabině s takovými kádry jakými dodnes jsou či byli Sagnol, Makkay, Zé Roberto ale také s tou nastávající generací za něž zmíním Lukáše Podolského či Bastu Schweinsteigera ale i zatím méně známého Toniho Kroose. Zázemí, trenérské metody, atmosféra na stadionech a ohromná konkurence. To asi nejvíce ovlivnilo můj další fotbalový vývoj....

Nutno dodat, že to bylo krátké ale velmi krásné působení.

 

S tebou tam také ještě působil Michael Ballack. Jaký byl spoluhráč?

Štěpán Škrach v číslech

 

Váha:75kg                             Číslo dresu:10

Věk:23                                   Výška:188cm

Sponzor na kopačky:NIKE

Sezóna

Klub

Starty

Góly

1995-2002

Admira/Slavoj

 

 

2002-2005

Slovan Bohnice

 

 

2005-2006

Bayern München

19

11

2006

Chelsea FC

8

2

2007-2008

Bamboocha City

26

24

Byl to vůdce...Na hřišti i v kabině. Míša jak jsme mu všichni říkali měl ohromný respekt(usmívá se). Byl nejlepší a zároveň jeho charakteristické rysy ho předurčovaly, aby byl zároveň velkou osobností. Pro mou pracovitost a dobrou orientaci při výběru místa, si mě často vybíral do tréninkového družstva. Vždy měl velkou radost když někdo zužitkoval jeho perfektní pas...Mně se to bohužel moc často nedařilo.

 

Později přestoupil do Chelsea a ty jsi se po půl roce vydal za ním. Co tě přesvedčilo, aby jsi opustil Mnichov a vydal se hledat štěstí na Stamford Bridge? Sehrála v tom roli i osoba Ballacka?

Těch faktorů bylo hned několik. V prvé řadě po odchodu Míši v Bayernu zůstala velká díra, která se nepodařila až do příchodu trenéra Hitzfelda zacelit a tým působil velmi rozpačitě a to i v kabině neboť se nenašel takový vůdce. Svoji roli sehrál pochopitelně zájem trenéra Mourinha. Do týmu mě navíc lákal jak Míša tak i Péťa Čechů který si moc přál českého kamaráda do Londýna a hlavně do týmu, a taky do sprchy po zápase. Tam jsem zjistil, proč se mu říká Big Pete(Jau-pozn. redakce)

 

Avšak štace v Londýně se nakonec příliš nevydařila a po krátké době jsi si balil kufry. Proč jsi se neprosadil?

Ano...je to trošku bolavá vzpomínka. Domnívám se, že hlavní důvod byl v tom že se Míša Ballack zranil a poté se dlouhodobě dával do kupy. V tréninku jsem tak nedostával balony které jsem potřeboval Frenkí Lampárdů hrál vždycky proti mně a Wright-Phillips s Maloudou jsou sólisti, včetně Mikela. Navíc jsem vždycky kopal proti Péťovi Zero a měl tak malou šanci se víc ukázat. Pepíno(José Mourinho-pozn. redakce) zkoušel i variantu na dva útočníky, mě a Didiéra, ale nedělalo to dobrotu.

A protože jsem nechtěl svůj talent promrhávat nošením balónů, domluvil jsem se s vedením, že tým opustím. Dodnes však velice rád vzpomínám na příjemné chvilky ze sprchy.

 

To se nedivím....Nakonec tě získal tým Bamboocha city. Jak jsi zatím spokojený?

Tak hlavně dostávám více prostoru na hřišti a snažím se prodat, co ve mě je. V neposlední řadě se ale opírám o zbytek velmi kvalitního týmu, který mi svými výkony ulehčuje práci.

V současnosti u mě panuje naprostá spokojenost.

 

 Letos má Bamboocha mnohem lepší výsledky než vloni. Kostra týmu je však pořád stejná. Čemu připisuješ tak velké zlepšení?

Zejména zlepšené docházce nejen klíčových hráčů ale i těch ostatních. Chodí nás více což umožňuje lepší rozložení sil v utkání. Také si myslím že se někteří hráči, kteří v minulosti nehráli tak často či měli delší pauzu, se rozehráli a jednoduše se dostali do formy. Za všechny můžu uvést Martina Romana. U některých hráčů je i patrné zlepšení získané herní praxí. Větší přehled i kvalitnější zakončení. Zde bych uvedl kupříkladu Vencu Bočka či Antona Válu.

 

Jednoznačný cíl sezony je postup, že?

 

Jednoznačně.Byli bychom hloupí, kdybychom měli jiný cíl. Lidé by si měli dávat takové cíle, kterých mohou dosáhnout a já jsem přesvědčený, že náš tým má kvalitu na vyšší soutěž.

 

Odešel by si z klubu kdyby nepostoupil výš? Přeci jen si byl zvyklý na ještě o něco lepší úroveň fotbalu..

Uvažoval bych nad tím pouze v případě, že by tým nepostoupil vlastní hloupostí či v případě, že by jsme nefungovali jako tým. Zároveň by musela být na obzoru velmi zajímavá nabídka. Je totiž nutno říci, že jsem s Bamboocha City velmi citově spjat. Cítím velkou odpovědnost.

 

Ale právě ta nabídka visí ve vzduchu. Média často spekulují o zájmu z velkých klubů. Šéf Bamboochi Petr Konečný prý všechny nabídky rezolutně odmítá a naopak ti nabízí prodloužení smlouvy i na jaro. Tvůj manažer pan Scrachiolli nám nechtěl nic prozradit. Mohl by jsi k tomu přeci jen něco říct? Údajně se opět zajímá Chelsea

Musím říci, že se opravdu jedná o spekulace neboť já jsem žádnou konkrétní nabídku ze zahraničí nedostal. Byli tu nějaké nabídky z české soutěže, ale já už jsem několikrát uvedl, že pakliže bych měl někdy Bamboochu opustit tak jedině kvůli zahraničnímu angažmá. Chtěl bych zároveň ujistit všechny fanoušky(je jich celkem dva-pozn. redakce), že podpis nové smlouvy je v podstatě formalita. S Petrem jsme na podmínkách domluveni. Chelsea není na pořadu dne...Její megalomanské přestupní aktivity jsem již poznal a v současnosti má tak nabitou útočnou formaci, že opravdu nemám zájem se do takovéhoto klubu vracet.

 

Letos máš na svém kontě již 9 gólů. Budeš po spoluhráčích požadovat, aby v případě, že bude liga rozhodnutá, přizpůsobili hru tvým potřebám tak, aby jsi získal korunu krále střelců?

To v žádném případě. Pro útočníka je vždy dobré se gólově prosazovat jelikož tím v podstatě naplňuje svou roli na hřišti, ale je potřeba si uvědomit, že kopaná je kolektivní sport a nabízí-li se kvalitní kombinace či lépe postavený spoluhráč nemohu nikomu vyčítat, že jsem nedostal balon. Branky jsou koření fotbalu a já bud rád když budou kořenit i mí spoluhráči(směje se).

 

V minulé sezoně tě noviny často propírali za nedostatečnou práci pro tým. To se letos radikálně změnilo. Zapracoval si na fyzičce nebo to byl jen problém v hlavě?

Já bych spíš řekl, že to bylo tlakem, který na mě byl vyvíjen. Cítil jsem velkou zodpovědnost v kritických situacích kdy se týmu nedařilo. Chtěl jsem zakončovat a proto jsem celou řadu akcí řešil individuálně byť to nebylo vždy nejlepším řešením. Poučil jsem se.

 

 Kam až to může Bamboocha City dotáhnout?

Těžko říci. Podle toho, co jsem měl možnost vidět ve vyšších soutěžích usuzuji, že kvalita současného kádru by nezaostávala ani kupříkladu v páté lize. Avšak záleží hodně na štěstí a dalších okolnostech. Fotbal je nevyzpytatelný to známe všichni.......porážíte favority, prohráváte s outsidery. Tak to je a bude.

 

Je známo, že máš jen poloprofesionální smlouvu. Jaké je tedy po fotbale tvoje druhé povolání?

Jsem zaměstnán u nejmenované renomované české cestovní kanceláře. Starám se vyřizování víz pro klienty a o provoz pražských poboček.

 

Kdo nejvíce ovlivnil tvoji kariéru?

Tak jednak trenér Novák z Admiry, který mě a kamaráda Mráze nezařazoval pravidelně do základní sestavy, přestože jsme byli v evidentně lepší formě než protřelí mazáci. Potom pan Vavruška taktéž z Admiry. Tento starý sekretář a srdce klubu mi psal omluvenky do školy, abych mohl pilně trénovat. A v neposlední řadě ovlivnili moji kariéru mé fotbalové vzory mezi něž patří zejména mistr Ronaldo (Luiz Nazário de Lima), Jay Jay Okocha a Pavel Nedvěd.

 

A poslední otázka bude trochu na tělo…V novinách se často můžeme dočíst, že jsi homosexuál. Co je na tom pravdy?

Všechno je pravda. Je to tak, jsem gay…(šibalsky se usmívá)

 

Děkuji Štěpánovi za rozhovor. Spolupráce proběhla v pohodě, největší práce byla na opravování gramatických chyb v odpovědích…

by Vašek

 

 

 

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.